معرفی کشور چین

  • اطلاعات جامع
  • سیستم آموزشی
  • معرفی دانشگاه ها
  • انواع ویزا
  • سوالات متداول
  • گالری تصاویر

اطلاعات جامع

اطلاعات جامع
آب و هوا
استان ها و شهرها
اطلاعات کلی چین
اقتصاد
جاذبه های گردشگری
فرهنگ و زبان

سیستم آموزشی چین

سیستم آموزشی چین
چین
انواع ویزاها

ویزای چین به چهار نوع تقسیم می شود:

1.     ویزای دیپلماتیک

 دیپلمات ها و یا دیگر مقامات دولتی خارجی که به دلیل ماموریت قصد سفر به چین را دارند، باید پیش از ورود به خاک این کشور ویزای دیپلماتیک چین را دریافت نموده باشند.

2.     ویزای حسن نیت

 این نوع از ویزای چین با درخواست رسمی از سفارت این کشور برای دیپلمات ها، مسافران سفرهای رسمی و سفیران سازمان ملل صادر می شود.

3.     ویزای خدماتی

ویزای خدماتی برای شهروندان خارجی صادر می گردد که قصد انجام امور غیر دیپلماتیک در چین را دارند.

4.     ویزای معمولی

این نوع از ویزای چین شامل ویزاهای زیر می­باشد:

·        ویزای نوع C: مناسب برای خدمه کشتی، ماشین های باربری و می باشد.

·        ویزای نوع D: این نوع از ویزای برای کسانی که قصد اقامت در چین را دارند صادر می شود.

·        ویزای نوع F: به منظور مبادلات، بازدید، تورهای تحصیلی و سایر فعالیت های غیر تجاری صادر می شود.

·        ویزای نوع G: افرادی که قصد ترانزیت از کشور چین را دارند.

·        ویزای نوع J1: مناسب برای روزنامه نگاران سازمان های خبری خارجی که زمان بیشتر از ۱۸۰ را می خواهند در این کشور بمانند.

·        ویزای نوع J2: مناسب برای روزنامه نگاران سازمان های خبری خارجی که زمان کمتر از ۱۸۰ را می خواهند در این کشور بمانند.

·        ویزای نوع L: به منظور اهداف توریستی صادر می­شود.

·        ویزای نوع M: برای کسانی که قصد تجارت در چین را دارند صادر می­شود.

·        ویزای نوع Q1: مناسب برای کسانی که قصد دیدار عزیزانشان را دارند.

·        ویزای نوع Q2: این نوع ویزا برای افرادی که قصد دیدار دوستان یا خانواده خود را که به عنوان یک فرد خارجی تابعیت چین را گرفته اند صادر خواهد شد.

·        ویزای نوع R: برای کسانی که استعداد و توانایی خاصی دارند و چین به آن فرد نیاز دارد.

·        ویزای نوع S: افرادی که قصد بازدید از همسر،فرزند،والدین و یا که به عنوان یک فرد خارجی در این کشور کار یا تحصیل میکنند را دارند باید نسبت به اخذ این نوع ویزا اقدام کنند. اعتبار این ویزا بیش از ۱۸۰ روز است.

·        ویزای نوع X1: به منظور تحصیل برای مدت زمان بیش از ۱۸۰ روز

·        ویزای نوع X2: به منظور تحصیل برای مدت زمان کمتر از ۱۸۰ روز

·        ویزای کاری یا Z:  این ویزای برای افرادی صادر می­شود که قصد کار در چین را دارند.

ویزای تحصیلی چین

با دریافت ویزای چین امکان تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی در مقاطع مختلف تحصیلی وجود دارد، اما این افراد جهت تحصیل در کشور چین باید ابتدا برای ویزای تحصیلی درخواست دهند. ویزای X2 برای دوره های تحصیلی زیر 6 ماه و ویزای X1  جهت دوره های تحصیلی با مدت زمان طولانی تر ارائه می گردد. در مقطع کارشناسی دو حالت وجود دارد: اول اینکه شخص قصد داشته باشد دوره ای را در کالج بگذراند که عمدتا طول دوره های کالج 2 ساله است، و یا فرد تصمیم به تحصیل در دانشگاه را دارد که طول دوره های لیسانس عموما 4 ساله می باشد. یکی از الزامات پذیرش در این مقطع داشتن آیلتس 6 و در برخی از رشته ها 6.5 است.

دوره های کارشناسی ارشد در چین عموما بین 1 سال تا 3 سال به طول می انجامد. در این مقطع نیز با داشتن آیلتس 6 تا  6.5 با توجه به نیازمندی های رشته مورد نظر، می توانید جهت تحصیل اقدام نمایید. لازم به ذکر است که در چین می توانید به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنید.

تحصیل در مقطع دکتری ویژگی ها و الزاماتی دارد. از جمله این الزامات می توان به داشتن سوپروایزر یا استاد راهنما، داشتن مقالات ISI، معدل بالا و داشتن مدرک زبان آیلتس 7 اشاره کرد. طول این دوره ها نیز تقریبا 3 ساله است. در صورت تمایل به دستیابی به اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت تحصیل به کشور چین، پیشنهاد می­نماییم از مقاله ای با عنوان تحصیل در چین از همین وبسایت دیدن فرمایید.

ویزای کاری چین

یکی از انواع ویزای چین ویزای کاری می باشد که با نام ویزای (Z) شناخته می شود. برای اینکه بتوانید در چین کار ثابت داشته باشید و حقوقی دریافت کنید یا درآمدی داشته باشید، می بایست ویزای کار چین را دریافت کرده باشید. یکی از شرایط اخذ این ویزا داشتن Job Offer یا نامه پیشنهاد شغلی است؛ به این معنا که کارفرمایی از دولت چین شما را دعوت به کار کرده باشد. یکی از ویژگی های کار مورد نظر هم این است که حداقل حقوق پایه را از آن دریافت نمایید. به شرط داشتن نامه پیشنهاد شغلی، یک ویزای یکبار ورود 30 روزه برای شما صادر می شود که با آن می توانید وارد چین شوید و مبادرت به اخذ کارت اقامت کاری خود ورزید.

جهت کار در چین خوب است این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بدون دانستن زبان ماندرین یا چینی به سختی می توانید در این کشور امورات خود را بگذرانید؛ چرا که اکثر مردم این کشور تنها به این زبان سخن می گویند و با زبان انگلیسی آشنایی ندارند.

ویزای درمانی چین

ویزای درمانی یکی از انواع ویزای چین است که شخص جهت دریافت خدمات درمانی در کشور چین مبادرت به اخذ آن می ورزد. یکی از شرایط اخذ ویزای درمانی چین اثبات این موضوع است که شما قادر به دریافت خدمات درمانی مورد نیاز در کشور خود نیستید و برای بهبود بیماری و ادامه درمان نیاز دارید به چین سفر کنید و از امکانات درمانی و پزشکی این کشور استفاده نمایید. برای نیل به این امر باید در کشور مبدا و در وزارت مربوطه، کمیسیونی تشکیل شود و پزشک معتمد رای به نیاز شما جهت انجام کارهای درمان در کشور چین دهد.

افرادی که قصد ادامه روند درمان در کشور چین را دارند می توانند با اخذ ویزای توریستی (L) به کشور وارد شوند و به معالجه پزشکی خود بپردازند. به طور معمول این نوع ویزای چین اجازه می دهد تا شخص به مدت 3 ماه از تاریخ ورود در کشور اقامت داشته باشد. اعتبار این ویزا نیز 90 روز از تاریخ صدور آن می باشد. افرادی که برای معالجه پزشکی سفر می کنند باید همان الزامات ویزای توریستی چین را به همراه مدارک پزشکی خود ارائه دهند.

ویزاهای بلند مدت چین

ویزای بلند مدت به ویزایی گفته می شود که به شما اجازه اقامت بالای 180 روز در سال داده باشد. با توجه به نوع ویزا اجازه ورود وخروج به کشور نیز تعیین می گردد. ویزاهای کشور چین از نظر تعداد مجاز ورود و خروج به کشور، به سه دسته یک بار ورودی، دو بار ورودی و نیز چند بار ورودی تقسیم بندی می گردند.

ویزاهای نوع X1، نوع S، نوع Q1 و D از این نوع ویزا می­باشند.

مدارک لازم جهت اقدام برای ویزا

·        پاسپورت معتبر

·        فرم تکمیل شده درخواست ویزای چین (بر اساس نوع ویزا)

·        عکس رنگی که در 6 ماه اخیر گرفته شده باشد 3 در 4

·        ارائه ویزاهای پیشین (اگر قبلا به چین سفر کرده اید) و در غیر این صورت ارائه انگیزه نامه

·        دعوت نامه

·        نامه اشتغال به کار

·        تاییدیه رزرو هتل یا هاستل

·        عدم سوء سابقه

·        رزرو بلیط

لازم به ذکر است تمامی افرادی که برای ویزاهای بالای شش ماه چین اقدام می کنند می­بایست به صورت فردی در سفارت حضور پیدا کرده و مصاحبه شوند

سوالات متداول

برای اخذ ویزای تحصیلی چین کمترین میزان تمکن مالی برای سفارت حدود 8000 یورو است که معادل هزینه 1 سال زندگی در این کشور است.

آموزش در دانشگاه های یچن هم به زبان چینی و هم به زبان انگلیسی انجام می شود؛ اما به طبع تعداد رشته های انگلیسی به نسبت رشته های چینی کمتر است و اکثرا در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شوند.

رشته های انگلیسی

اخذ پذیرش رشته های انگلیسی زبان نیازمند ارائه هیچگونه مدرک زبانی نیست.


رشته های چینی

برای تحصیل در رشته های چینی اکثر دانشگاه ها ارائه مدرک قبولی آزمون HSK را الزامی می دانند. 

یکی از مهم ترین مزیت های تحصیل پزشکی در چین، امکان اخذ پذیرش بدون نیاز به ارائه مدرک زبان و شرکت در آزمون ورودی است که این کشور را به یکی از مناسب ترین مقاصد برای این رشته تبدیل کرده است.

گالری تصاویر
whatsapp