معرفی کشور کانادا

  • اطلاعات جامع
  • سیستم آموزشی
  • معرفی دانشگاه ها
  • انواع ویزا
  • سوالات متداول
  • گالری تصاویر

اطلاعات جامع

اطلاعات جامع
آب و هوا
استان ها و شهرها
اطلاعات کلی
اقتصاد
جاذبه های گردشگری
فرهنگ و زبان

سیستم آموزشی کانادا

سیستم آموزشی کانادا
کانادا
انواع ویزاها

·           ویزای توریستی : این ونوع ویزا ویزای کسب و کار همچنین ویزای ملاقات با خانواده نیز جزو این ویزا قرار میگیرد. حداقل و درهر شرایطی تا 6 ماه اعتبار دارد.

·           ویزای تحصیلی :برای گرفتن این نوع ویزا نیاز به نامه پذیرش دانشگاه است.

·           ویزای کاری : اینو نوع ویزا نیاز به دعوت نامه از طرف کارفرما اس سمت کانادا است, که معمولا قرار دادهای 6 ماه یا بالای 6ماهه است که اعتبار این ویزا در مرحله اول کوتاه مدت و نیاز به تمدید مجدد دارد.

·          ویزای PR یا اقمت دائم : این نوع ویزا به چند دسته تقسیم میشود.

1-        ویزای سرمایه گذاری : اصل سرمایه گذاری, میزان سرمایه قرار داد شده, قرار داد منعقد شده.

2-    ویزای برنامه های استارت آپ : برای افراد با سرمایه کمتر و به صورت مشارکتی در یک نوع و یا با ایجاد کسب و کار فرصت سرمایه گذاری جدید می دهد.

3-    ویزای برنامه خود اشتغالی : اینو نوع ویزا بیشتر برای افراد فعال در زمینه های فرهنگی, هنری, ورزشی و... است یا سایر افراد با اثبات توانایی و دارای مهارت های تخصصی در زمینه فعالیت خود.

·        ویزای Express  یا ورود سریع : معمولا در ایران با نامه میزای استانی شناخته می شود. مثلا یک ایالت یک طرح جدید در مورد کاریابی در زمینه ای ایجاد میکند و متقاضیان در صورت تخصص داشتن می توانند اپلای کرده و مدارک مورد نیاز خودشان را بفرستند و در صورت تائید وارد طرح استانی شده و اقامت دائم را دریافت می کننند.

·        سوپر ویزای کانادا : این ویزا برای والدین یا خانواده است که فرزندان آن ها متولد کانادا هستند.

سوالات متداول

برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا کمترین میزان تمکن مالی برای سفارت بین 13000-1000 یورو است که معادل هزینه 1 سال زندگی در این کشور است. 

آموزش در اکثر دانشگاه های کانادا به زبان انگلیسی است. اما در دانشگاه های شهر مونترال بیشتر دوره ها به زبان فرانسوی است.

رشته های انگلیسی :

ارائه مدرک زبان در حد آیلتس 6.5 یکی از شروط اولیه تحصیل در دانشگاه های کشور کانادا است.

رشته های فرانسوی :

برای اخذ پذیرش رشته های فرانسوی ارائه مدرک زبان معتبر فرانسوی با سطح B2 یا C1 الزامی است.

دوره ی 3 تا 5 ساله پزشکی کانادا دارای آزمون ورودی MCAT است و به سبب لزوم داشتن پیش زمینه قوی، متقاضیان برای ورود به آن بایستی در ابتدا یک مدرک کارشناسی در رشته های علوم پایه مانند زیست شناسی یا شیمی گرفته باشند.

دانشجویان در کشور کانادا مجوز اشتغال به کار پاره وقت ( 20 ساعت در هفته ) را دارند. حقوق پرداختی مشاغل دانشجویی در کانادا حدود 15-12 یورو/ ساعت است. 

کانادا یکی از معدود کشور هایی است که طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را جز سوابق کاری فرد محاسبه می کند. در این حالت و با محاسبه سال های تحصیل، دانشجو می تواند زودتر سوابق کاری خود را تکمیل کرده و برای دریافت اقامت اقدام کند.

گالری تصاویر
whatsapp