برای انجام حرفه پرستاری باید دارای مدرک لیسانس در رشته پرستاری باشید. این آموزش سه سال طول می کشد (ورود از سال دوم هم امکان پذیر است.)

فارغ التحصیلان رشته پرستاری باید امتحان ورودی را برای پیوستن به خدمات دولتی بگذرانند. این آزمون شامل دو مرحله آزمون شفاهی است که توسط روسای فرهنگستان و معاونان آموزشی برگزار می شود.

دستمزد

حقوق یک پرستار در بیمارستان عبارت است از:

پس از 1 سال کار: 2026 یورو دریافت خالص ماهانه

پس از 5 سال کار: 2207 یورو دریافت خالص ماهانه

پس از 20 سال کار: 2924 یورو دریافت خالص ماهانه

در پایان کار: 3398 یورو دریافت خالص ماهانه

در بیمارستان ها، پرستاران بر اساس درجه و مقطع تحصیلی حقوق دریافت می کنند. علاوه بر حقوق اولیه، پاداش های کوچک مختلف و پاداش شاخص برای پرستاران شاغل در بخش های خاص وجود دارد.

پیشرفت شغلی

پس از چند سال تجربه و موفقیت در یک کنکور، پرستاران می توانند در یکی از شاخه های پرستار بیهوشی، پرستار اتاق عمل، پرستار مراقب از کودکان تخصص پیدا کنند.

پرستار همچنین می تواند پس از 4 سال تجربه مدیر مراقبت های بهداشتی، یا همان سرپرستار شود.

همچنین امکان گذراندن دوره پیشرفته پرستاری در رشته های پاتولوژی های مزمن تثبیت شده، انکولوژی و هماتوآنکولوژی، بیماری های مزمن کلیوی، دیالیز و پیوند کلیه، روانپزشکی و سلامت روان امکان پذیر است.

 

پرستاران همچنین می توانند برای کار در بیمارستان های آموزشی ارتش، پیوستن به ارتش را انتخاب کنند. پس از اخذ مدرک  دیپلم باید در یک آزمون ورودی شرکت کنند. دانشجویان یک دوره آموزشی سه ساله را دنبال می کنند که با آموزش های نظامی، پزشکی-نظامی و پزشکی-عملیاتی تکمیل می شود. آنها حداقل قرارداد تعهدی 9 ساله (3 سال آموزش + قرارداد 6 ساله) امضا می کنند.