در سه سال مقطع کارشناسی رشته حقوق دروس حقوق خصوصی، حقوق عمومی، حقوق اروپا، تاریخچه حقوق و موسسات، روابط بین الملل، قانون مالیات، قانون تجارت، قانون کار ارائه می شود.

دانشجویان در دوره دو ساله مقطع کارشناسی ارشد می توانند در یکی از گرایشهای حقوق خصوصی، حقوق عمومی، حقوق بین الملل ادامه تحصیل دهند.

در مقطع دکتری همانند ایران دانشجو  باید یک موضوع را برای تز خود با راهنمایی استاد راهنما انجام دهد و پس از دفاع از آن مدرک دکتری به او اعطاء می شود.

تحصیلات لازم برای وکیل شدن در فرانسه ؟

برای وکیل شدن در فرانسه داوطلبان باید پس از اخد مدرک کارشناسی ارشد در امتحان ورودی EDA شرکت نمایند.

از سال 2017، این آزمون ملی شده است و شامل چندین آزمون پذیرش کتبی و همچنین دو پذیرش شفاهی می باشد.

پس از پذیرش داوطلب باید یک دوره کار آموزی طی 18 ماه بگذراند. این دوره کارآموزی در شرکت های حقوقی یا دپارتمان های حقوقی شرکت ها انجام می شود.

تحصیلات لازم برا قاضی شدن در فرانسه ؟

پس از مقطع ارشد داوطلبان باید درآزمون ورودی شرکت نمایند. برای ثبت نام دراین آزمون، داوطلب باید شرایط زیر را داشته باشد :

زیر 31 سال، ملیت فرانسوی، برخورداری از حقوق مدنی، وضعیت مناسب برای خدمات ملی، داشتن شرایط آمادگی جسمانی لازم،

این آزمون در دو مرحله انجام می شود و از پنج آزمون تشکیل شده است.

آزمون مرحله اول: دو ترکیب (یکی در مورد حقوق جزا یا مدنی و دیگری در مورد درک جهان معاصر)، یک مورد عملی در مورد یک موضوع حقوق جزا یا مدنی، خلاصه اسناد و یک آزمون حقوق عمومی در قالب دو سؤال.       

آزمون مرحله دوم: یک آزمون شفاهی به زبان انگلیسی، یک آزمون شفاهی در مورد موضوعی که داوطلب در زمان ثبت نام انتخاب کرده است (حقوق اتحادیه اروپا، حقوق اداری یا حقوق بین الملل خصوصی)، آزمون شفاهی دیگری مربوط به انتخاب داوطلب که در هنگام ارسال درخواست بیان کرده است