ورود به سال اول لیسانس این رشته از طریق دو دوره PASS یا L.AS انجام می‌شود.

در دوره اول (سال دوم و سوم) دروس کاربردی در محصولات بهداشتی (داروها، دستگاه های پزشکی و غیره) ارائه می شود: فیزیک، شیمی، زیست شناسی، مکانیسم بیماری ها، تشخیص ها و درمان های بیولوژیکی، مولکول ها و مواد فعال، فرمولاسیون و ساخت دارو.

در طول کار عملی، دانشجویان آزمایش هایی را در زمینه تجزیه و تحلیل بیولوژیکی برای تشخیص بیماری ها، مطالعه اثر داروها و غیره طراحی و انجام می دهند و دوره های کارآموزی اجباری در داروخانه هم باید بگذرانند.

در پایان سال سوم، دانشجویانDFGSP  (دیپلم آموزش عمومی در علوم دارویی)، که معادل مدرک لیسانس است، دریافت می کنند.

در دوره دوم (سال چهارم و پنجم) آموزش مطالعه بیماری‌ها، مدیریت درمانی و حمایت از بیمار، بهینه‌سازی درمان‌ها، مطالعه تحمل و اثرات نامطلوب دارو به طور تخصصی تر ادامه می یابد.

از ترم دوم سال چهارم، دانشجویان یکی از سه گرایش ممکن را انتخاب می کنند:

·         داروسازی، برای کار در داروخانه.

·         صنعت، برای کار در صنعت داروسازی، و حتا در صنایع آرایشی و بهداشتی یا صنایع غذایی، یا در آژانس های بهداشتی.

·         دوره انترنی، برای کار در داروسازی بیمارستانی یا زیست شناسی پزشکی. کسانی که این دوره را انتخاب می کنند دریک کنکور رقابتی در سال پنجم باید شرکت کنند.

در سال پنجم، دانشجویان باید دوره های کارآموزی در بیمارستان ها ، در داروخانه ها، در شرکت ها صنعت دارو و یا در آزمایشگاه های تحقیقاتی بگذرانند.

در پایان سال پنجم، دانشجویان مدرک DFASP (دیپلم آموزش عمیق در علوم دارویی) که معادل مدرک کارشناسی ارشد است، دریافت می‌کنند.

دوره سوم به دو صورت امکان پذیر است :

دوره کوتاه مدت یا کارآموزی داروسازی

در سال ششم، دانشجویانی که رشته های داروسازی و صنعت را انتخاب کرده اند، 6 ماه کارآموزی در داروخانه، آزمایشگاه یا یک شرکت دارویی میگذرانند و برای اخذ مدرک DE (دیپلم دولتی) دکترای داروسازی، باید پایان نامه ارائه و از تز خود دفاع کنند.

دوره بلند مدت یا  دوره انترنی

دانشجویانی که دوره انترنی را انتخاب کرده اند، در سال پنجم، در یک کنکور شرکت میکنند و پس از قبولی، 4 سال کارورزی با حقوق خواهند داشت و در پایان، کارورزان از پایان نامه دفاع می کنند تا مدرک دکترای داروسازی بیمارستانی یا زیست شناسی پزشکی را دریافت کنند.