دانشجویان می توانند اقداماتی را برای دریافت کمک هزینه های تحصیلی انجام دهند:

1.      APL، کمک مسکن شخصی ؛

2.      ALS، کمک هزینه مسکن اجتماعی؛

3.      بورسیه تحصیلی آموزش عالی بر اساس معیارهای اجتماعی؛

 

1.      کمک مسکن شخصی (APL) کمک مالی است که توسط صندوق کمک هزینه خانواده (CAF)  تخصیص داده می شود.

اولین شرط برای بهره مندی از APL این است که باید محل اقامت اصلی بیمه شده باشد (حداقل 8 ماه در سال در آن مکان اسکان داشته باشد). مساحت مفید برای یک نفرباید حداقل 9 مترمربع و شامل امکاناتی مانند سیستم تامین آب آشامیدنی، سیستم تخلیه آب خانگی، آشپزخانه، تاسیسات بهداشتی (WC، دوش یا وان)، شبکه گرمایشی و برق باشد.

 

2.      کمک هزینه مسکن اجتماعی (ALS) یکی از سه کمک هزینه مسکن است که توسط صندوق کمک هزینه خانواده (CAF) پرداخت می شود. زمانی پرداخت می شود که بیمه شده اجتماعی نتواند از APL بهره مند شود. شرایط بهره مندی از این کمک هزینه مثل کمک هزینه APL میباشد. فقط یک تفاوت دارد کمک هزینه مسکن اجتماعی مانند کمک هزینه مسکن APL عطف به ماسبق نمی شود. یعنی اگر در ارائه درخواست خود تأخیر کنید برای ماه های قبلی اجاره بازپرداخت نمی شود.

 

3.      بورس تحصیلی آموزش عالی بر اساس معیارهای اجتماعی به دانشجویانی اعطا می شود که با مشکلات مادی مواجه هستند و بخاطر این مشکلات مالی امکان ادامه تحصیل را ندارند. این بورسیه با دادن هزینه ثبت نام و شهریه دانشگاه و همچنین کمک مالی مستقیم به بسیاری از دانشجویان اجازه می دهند به تحصیل خود ادامه دهند. برای دریافت این بورسیه ها، درخواست باید برای CROUS ارسال بشود.